zondag 23 november 2008

Wake up and smell the coffee.


Vanmorgen werd ik badend in het zweet wakker. Zoals bij elke droom zijn de details niet scherp voor mijn slaapdronken geest te halen, maar een sluipschutter op het dak van het Sears Tower en de familie Obama zwaaiend naar een menigte, zegt genoeg. Dit speelt zich natuurlijk in mijn hoofd af, wellicht heeft mijn angst in een onbewaakt moment de overhand gekregen en muiterij gepleegd op het schip genaamd ´De goede Hoop´ dat nu met volle koers vooruit vaart richting 20 januari 2009. Na zo een droom is het onmogelijk om de slaap te hervatten, dus ik besluit om uit bed te stappen en wat van mijn vrije dag te maken.
Te beginnen met de drank der goden.
´Vorig jaar kondigden de Amerikaanse koffiegigant Starbucks en Douwe Egberts aan tientallen fillialen te zullen openen en de strijd aan te gaan met de Coffee Company om de Amsterdamse koffiemarkt´, schrijft het Nieuw Amsterdams Peil. Een ongerieflijk gevoel bekruipt me en laat mijn medium Latte Hazelnut een tikkeltje anders smaken dan normaal, het idee dat grote bedrijven, met miljoenenbudgetten en allesomvattende marketingplannen een strijd voeren om onwetende mensen als ik beangstigd me zelfs een beetje. De koffiehandel is nooit echte zuivere koffie geweest overigens is anno 2008 elk product onlosmakelijk verbonden aan een slimme marketingstrategie. Met deze gedachte onderdruk ik mijn geweten en terwijl ik in de rij sta te wachten op mijn bestelling, valt mijn oog op de aanbieding van de dag.

Ik slaak een zucht van opluchting en weet dat ik komende nacht weer rustig zal slapen.

Geen opmerkingen: